Köfteli patlıcan dizmesi

Bu yemeği bugün öğle için pişirdim.Sizler için resimlerini paylaştım.Denemediğim hiç bir yemeği ya da tatlıyı sizlerle paylaşmam. Tariflerin hepsi ben tarafımdan yazılmış ve tutmuştur.Bazen yemeğe kendim de ilaveler yapıyorum. Patlıcan dizmem de çok hafif oldu yiyenler beğendi.Üstelik çok hafif sanki kızartma gibi oluyor ama hepsini çiğden koydum.Tam patlıcan kebabı gibi lezzetli.

Malzemeler:
6 tane bostan patlıcanı uzunu da olur.

250 gr dana ya da kuzu kıyması

Bir tane kuru soğan

2 domates

2 tane yeşil biber

Karabiber ,pul biber(zevkinize göre baharat)

3 yemek kaşığı zeytinyağı, su,iki kaşık domates salçası ,bir tatlı kaşığı toz biber
Patlıcanları yuvarlak keselim,tuzlu suda beklesin.Diğer yanda kıymayla rende soğan ve baharatları karıştırıp yuvarlak köfteler yapalım.Tencereye hafif yatay bir şekilde bir patlıcan birde köfte olarak dizilir. En üste domates ve biberler koyulur. Zeytinyağı ve domates salçası suda ezilip yemeğin üstüne dökülür.Ocakta kısık ateşte pişirilir.

IMG_0086.JPG

IMG_0084.JPG

IMG_0085.JPG

