Anamur usulü pirinçli tavuk çorbası

Bugün oğlumun sevdiği ama bir türlü kızıma yediremediğim tavuk çorbası yaptım.Maalesef kızım mercimekten ve arabaşı çorbasından başkasını yemiyor. Ben de herkesin gönlü olsun diye sevdiği yemekleri yapmaya çalışıyorum.Kızıma da Bozyazı ve Anamur’da çok tüketilen fili kavurması yaptım.Daha önce size gölevezden bahsetmiştim bu filide onun yavrusu oluyor. Resmini paylaşıyorum.Bu sebzeden salata da dahil bir çok çeşit yapılabiliyor.Hatta Bozyazı da muz ve gölevez festivali yapılıyor.Orada gölevezin tatlısını bile yapmışlar.Kısacası Karadeniz’in hamsisi gibi Bozyazı ve Anamur’un da muzu ve gölevezi var.
Tavuk çorbası:

Malzemeler:
2 tane büyükçe tavuk budu
1 çay bardağı pirinç

1 kaşık domates ve biber salçası(bulabilirseniz bu yöreye özel kırmızı toz biber).
2 kaşık tereyağı , tavuk suyu, limon ,kuru nane
Tavuk butlarını haşlayalım.Pişince etlerini didikleyelim ,tavuk suyuna pirinçleri koyalım yumuşayıncaya dek pişirelim.Diğer tarafda salça ve yağı eritip ilave edelim. Limonla çok güzel olur.

IMG_0095.JPG

IMG_0096.JPG

