Tavuk sulu sebze çorbası:

Iki gündür oğlum hasta olduğu için sizlerle bir şey paylaşamadım.Alerjik bünyesi olan çocuklar çok sık hastalanıyorlar maalesef.Ben de tecrübelerimi paylaşayım dedim.Ben de dahil sık öksürük olup üşütüyoruz.Yıllarca bunun çaresini aradım.Sık öksürenler bilir gece gündüz çok rahatsızlık verir.

Kendinizi hastalanacak gibi hissettiğinizde hemen sıcak veya ılık bir şeyler yiyip içmeye çalışın.Size yapacak birileri olsa tabi çok da güzel olur.Benim öyle bir şansım yok .Her işimi kendim hallediyorum.Allaha çok şükür.

Oğlum okula gittiği için hasta olunca derslerden geri kalabiliyor.Sonra bunu telafi etmek zor oluyor.Ben hemen tavuk suyuna bir sebze çorbası yapıyorum limonlu ve karabiberli içince faydası oluyor.Zaten bunu doktorlar da söylüyor.Bunun yanında çok öksürünce gece rahat yatsın diye bir çay bardağı süte bir tutam hatmi çiçeği karıştırıp beş dakika kısık ateşte kaynatıp
Içiriyorum.Çok faydasını gördük.Ayrıca gün boyu bir çay kaşığı toz zencefille
bir tatlı kaşığı balı yutturuyoruz.Taze zencefille kaynatıp ılınınca içine bir çorba kaşığı bal ve yarım limon suyu da etkili oluyor.Şimdi de çorbamızın tarifine gelelim.
Malzemeler:
2 tavuk butu
2 çorba kaşığı un
2 tane havuç
10 , 15 dal maydanoz
1 ya da 2 kaşık tereyağı
1 tane kuru soğan
Karabiber tuz
Yapılışı:
Tavuk butlarını haşlayın. Pişince etlerini küçük doğrayın.Bir kenarda havuçları rendeleyin ,tencerede unu pembeleştirin ve biraz soğuk suyla ezin, topaklanmasın diye.Havuçları ve tavuk suyunu ekleyin kayanayıncaya dek karıştırın.Bu arada tavuk pişerken soğanı ekleyin sonra çıkarırsınız.Çorbamız pişince tavuk etlerini ekleyin .İkram ederken kıyılmış maydanoz kızarmış küçük ekmekler ve limon karabiberle servis edin.Tam bir hasta çorbası.

IMG_0123.JPG

