Kanlıca mantarı,çam mantarı:

Akdeniz de sonbahar yağmurlarından sonra yetişen bir mantar türü var.Araştırmalarıma göre bu mantar çeşidi Türkiye ‘de en çok Batı Karadeniz, Ege,Akdeniz’de yetişiyor.Yörelere göre çeşitli isimler alıyor çintay ,melki, çam,Kanlıca gibi…

Ben de bu mantarı ilk kez Bozyazı’da gördüm ve tattım.Anamur ve Bozyazı halkı sonbahar gelince Toros dağlarında ve eteklerinde büyük bir zevkle mantar toplamaya çıkıyorlar.Buralarda çok severek tüketiliyor.Toplaması ve yemesi ayrı bir zevk.Tabi bir bilenle toplamak lazım.Çamların altında öyle güzel gözüküyorlar ki bulunca çok mutlu oluyorsunuz. Torosların mis gibi orman havası da cabası.Bunun için bile ormana gidilir.Aşağılara baktınız mı deniz manzarası yukarda uçsuz bucaksız görünen ormanlar.Bütün bunlar bir arada olunca insan bu güzellikler karşısında Allah’a şükrediyor.

Mantar kavurması ve ızgara mantar:

1 kg çam mantarı
1 tane kuru soğan
2 tane yeşil biber
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
Yapımı:

Mantarlar bir süre suda bekletilir, çamuru çıksın diye güzelce yıkadıktan sonra kağıt havluyla iyice kurulayıp doğrayın.Bir tavada soğanları ve biberler i pembeleştirin, mantarları da ekleyip kavurun. Pişince üstüne limon sıkıp da yiyebilirsiniz düz olarak da. Ayrıca bu mantarın kömür ateşinde ızgarası da çok güzel oluyor.Ben en çok bunu seviyorum.

IMG_0150.JPG

IMG_0148.JPG

IMG_0141.JPG

IMG_0146.JPG