Orman gezisi ve çam mantarlı spagetti

Bugün buralarda hava çok güzeldi.Böyle havalarda insanın canı evde durmak istemiyor. Biz de bu güneşten yararlanalım deyip çıktık Toros dağlarının zirvelerine hava mis oksijen bol ruhumuz dinlendi.Bir yanda orman ,dağ öte yanda deniz öyle güzeldi ki…

Köyde ki insanlar mantar aramaya çıkmışlardı çoluk çocuk ağaçların dibine bakıyorlardı.Yağmur az yağdığı için çam mantarı bu sene az bulunuyor.Biz de şansımızı deneyip mantar aramaya giriştik.ilk mantarı kim buldu dersiniz tabi ki ben ve kızım fazla olmasa da kendimize yetecek kadar bulduk.Ormanda kızılçam,meşe,alıç, sandal ağacı (dağ çileği) gibi ne çeşitler var görseniz. Doğanın verdiği huzuru ,mis kokuyu ,sağlığı alışveriş merkezlerinde bulamazsınız.Aklımdan ağaçların altında oturup ormanın sesini dinlerken bunlar geçti.Az ilerde gezerken bir de ne göreyim çocukluğumun okul önü meyvesi alıç,ağacın başında minik sarı meyveleriyle duruyor.Bir yandan yedik bir yandan da topladık.Ah keşke makinem yanımda olsaydı da resim çekseydim.Eve geldiğimizde küçük dağ mantarlarımızı değerlendirip mantar soslu spagetti yaptım.Çok kolay ve nefis oldu.
1 paket spagetti makarna( ben yarım paket yaptım)

2 domates

1 tane kuru soğan ,yeşil biber

8 ,10 tane çam mantarı

Sızma zeytinyağı ya da tereyağı

Yapılışı:

Spagettileri haşlayın ben suyunu göz kararı koyup pilav gibi çektiriyorum
Böylece vitamini içinde kalıyor.
Bir tavada yağı ısıtıp soğan ve biberleri incecik doğrayıp pembeleştirin.Bu arada domatesleri küçük doğrayın ve tabi mantarlarıda ekleyip sosu pişirin.
İsterseniz içine karabiber ve pul biber atabilirsiniz ben öyle yaptım. En sonunda makarnaları servis ederken üstüne mantarlı sosu koyun. Nefis oluyor.

IMG_0159.JPG

IMG_0160.JPG

IMG_0161.JPG

IMG_0158.JPG

