Mandalinalı pelte:

Havalar soğudu hastalanmamak için bol c vitamini lazım.Bizim bahçemizde de mandalina ,portakal ve limon ağaçları bol.Çocuklara suyunu sıkıp içiriyorum ama değişik bir şeyler yapmak istedim.küçüklüğümde babaannemin yaptığı palize denen nişastalı tatlıyı çok severdim, ne zaman annem bir yere gezmeye gitse ben de hemen mutfakta limonlu palize yapar yerdim.Bazen narın suyundan pelte yapıyorum mandalinadan da yapabilirim dedim.Çok hafif ve lezzetli oldu.Üstelik çok kolay.Sağlıklı günler sizlerin olsun.

IMG_0172.JPG

IMG_0173.JPG
Yapılışı:
3 su bardağı mandalina suyu
2 yemek kaşığı buğday nişastası
4 ya da 5 yemek kaşığı toz şeker

Üstünü dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz

Mandalinanın suyunu sıkıp ,nişasta ve toz şekerle kısık ateşte koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirin.Pişince ocaktan alın isterseniz küçük kaplarda ya da bir borcama döküp süsleyin.

