Muz tatlısı

Anamur ve Bozyazı Türkiye de en güzel muzların yetiştiği yöredir.Kokusu ve tadı ithal muzlardan bambaşka ve güzeldir.Ben küçükken muzu öyle çok severdim ki elimdeki muz çabuk bitmesin diye yavaş yerdim tadına vara vara.Allah çocukların duasını kabul ediyor, içimden ah keşke muzun çok olduğu yerde ve deniz kenarında olsam diye dilerdim.Dualarım kabul oldu ve ben şimdi denizin hemen yanında ve muz bahçelerinin içinde yaşıyorum.

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı süt
5 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
İstediğiniz kadar muz
Çikolata sosu
Krokan parçaları
Kızartmak için ayçiçek yağı
Yapılışı:

Muzlar soyulur bir yanda yumurta ,süt ,un ,vanilya çırpılıp sos hazırlanır.Muzlar bu sosa bulanıp kızartılır.Üstüne çikolata sosu dökülür. Ben
karamel ve cevizden krokan yapıp koydum çok güzel oldu.Siz isterseniz bal veya dondurmayla da ikram edebilirsiniz.
Krokan yapılışı:
Bir çorba kaşığı toz şeker küçük bir tencerede hafif kahverengi bir hal alıncaya kadar eritilir içine ceviz eklenir.Yağlı kağıda dökülüp soğuyunca parçalar halinde kullanılır.

IMG_0190.JPG

IMG_0192.JPG

