Akdeniz ve Ege ‘ye özgü turp otu:

Merhaba herkese hayırlı bir gün dilerim.Bilmiyorum turp otunu hiç duydunuz mu.? ben Akdeniz de yaşamaya başladıktan sonra otlarla tanıştım ve tattım.Turp otu da bu yörede ki en sevilen yeşilliklerden biri.Bütün otlar gibi Allah,ın bir nimeti olarak şifa ve lezzet kaynağı ne yazık ki iç bölgelerde bilinmiyor.Pazarlarda rast gelirseniz mutlaka alın ,salatasından ekşili yemeğine ve mıklasına kadar bir sürü çeşidini yapabilirsiniz.Size daha önceden tanıtığım batırığın üstünde haşlanıp limonla da yenebiliyor.Otlu lezzetleri sevenler eminim turp otundan hoşlanacaklardır.Bugün ben salatasını ve yumurtalı mıkla denilen kavurmasını yaptım.Sizinle bunu paylaşmak istiyorum.Sofranız bereketli olsun.
Yarım veya bir kilo turp otu
Turp otunu tuzlu ve sirkeli suda bekletin kumları dökülsün sonra çok güzel bir şekilde yıkayın.Üzerine sıcak su ve tuz ekleyip tencerede haşlayın.Haşlarken yumuşasın ama yeşil rengini kaybetmesin. Bunun içinde piştikten sonra buzlu suya sokarak rengini koruyabilirsiniz.En sonunda suyununu sıkın ve ayırabilirseniz köklerini ayırın istemezseniz farketmez. Bu kökleri değerlendirip sonra nohutlu ekşili yemeğini yapabilirsiniz.İnşallah onu da paylaşırım.
Turp otu salatası:
Haşlanıp doğranmış turp otu(suyunu sıkın)
2 diş sarımsak
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağı
Tuz,2 tane limon
Doğranmış turp otunun üstüne yukardaki malzemeleri sos yapıp dökün ,dilediğiniz gibi süsleyin.
Yumurtalı kavurması( mıkla)
1 tane kuru soğanı küçük doğrayıp zeytin yağında pembeleştirin.Haşlanmış ve doğranmış turp otunu da kavurun ve üstüne kişi başına bir yumurta kırıp pişirin .Ölçü vermedim kişi sayısına göre değişir.

IMG_0224-1.JPG

IMG_0218-1.JPG

IMG_0226-0.JPG

IMG_0228-0.JPG

