En kolay mantı:

Yıllar önce bir televizyon kanalında bir hanım mantı yapıyordu.Yapım şekli ilgimi çekti ben de tarifini alıp denedim.Malum mantı zahmetli bir iş ben de ince ve uzun işlere hiç gelemem çabucak bitsin isterim.Bu tarifin özelliği elinizi oyalamaması ve kısa zamanda yapılması.Üstelik küçük kapanan normal bohça şeklindeki mantıdan hiç farkı yok hatta kıyması daha çok olunca bence daha da lezzetli. Ben ilk denediğimde küçük rulolar şeklinde olduğu için hamur açılacak diye korkmuştum. Siz hiç korkmayın kesinlikle açılmıyor ve çok lezzetli .Bereketli hayırlı sofralarınız olsun.

Malzemeler:

4 su bardağı un( ben tam buğday unu kullandım)
2 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz,su ile ele yapışmayacak kadar biraz sertçe bir hamur yoğurun iki büyük beze yapıp hamuru dinlendirin.

İçi için:

300 gr kıyma
1 tane kuru soğan ( ince doğranmış)
1 çay kaşığı pulbiber, kara biber, tuz
Üzeri için:
Bir kase yoğurt
İki diş ezilmiş sarımsak
İki kaşı tereyağı ve iki kaşık zeytinyağı
Yarım yemek kaşığı domates salçası ve bir tatlı kaşığı pul biberle sos yapalım.

Bezelerimizi açıp iki parmak eninde şeritler keselim,kıymamızı koyup sıkı bir rulo yapalım.Ruloları yaparken hamura biraz bastırıp sıkı saralımki açılmasın.En sonunda bu ruloları küçük keselim.Bir tatlı kaşığı tuz atılmış kaynar suda haşlayalım.Pişince kevgirle alıp sarımdaklı yoğurt ve sosla yiyelim.Unutmadan bu mantının bir özelliği de yufkayı ince de açabilirsiniz, dağılma olmuyor. Afiyet olsun.

IMG_0237.JPG

IMG_0232.JPG

IMG_0239.JPG

IMG_0236.JPG

