Kızartmadan hafif patlıcan musakka:

Merhaba hepimize hayırlı bir hafta sonu dilerim .Burada hava çoğu zaman olduğu gibi güneşli Aralık ayının ortasına geldiğimiz halde kış mevsimi hissedilmedi.Şimdi bile tarlada yazdan kalan organik patlıcanlar bulunabiliyor.Tarım ilaçsız ve de hormonsuz.Ben de bu patlıcanlarla musakka yaptım ama kızartmadan.
Malzemeler:
1 kg patlıcan
300 gr kıyma
4 tane domates
2 diş sarımsak
2 tane yeşil biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı tatlı toz biber
1 çay kaşığı karabiber ve pulbiber
4 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Yapılışı:

Patlıcanları küp küp doğrayalım( ben patlıcan tatlı ve organik olduğu için tuzlu suda bekletmedim siz bekletip yapabilirsiniz)doğranan patlıcanlara 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz eklenip bir teflon tencerede ağzı kapalı olarak arada sallayıp karıştırarak pişirin.Kendi buğusu ve zeytinyağıyla pişince lokum gibi oluyor. Bence kızartmaya hiç gerek yok.Bu arada kıyma soğan biber ve sarmsağı küçük doğrayıp bir tavada pişirin içine küçük doğranmış domates ve baharatları ekleyin .Zeytinyağını koymayı unutmayın.Kıymalı ,domatesli sos pişince bir fırın kabına yerleştirdiğiniz patlıcanların üzerine yayın. En üstede domates ve biberleri dizin ve salçayı biraz suyla ezerek üzerine gezdirip fırına verin.Yüzü kızarıp pişince servis edin ben yanında biberli makarna yaptım.Bereketli sofralarınız olsun.

IMG_0309.JPG

IMG_0301.JPG

