Kolay ayva reçeli

Ayva en sevdiğim meyvelerden biridir .Şimdi tam zamanı hem bol hem de ucuz.Tatlısından ,reçeline, marmelatına kadar neleri yapılıyor.Hatta rahmetli babaannem eski Osmanlı yemeklerinden olan ayvalı etli yahni ve ayva dolmasını çok güzel yapardı.O zamanlar bu yemeklerin kıymetini bilmezdim ama tadı aklımda kalmıştır.Ayvanın tatlı ve ekşisiyle kuzu eti birleşince çok güzel bir lezzet oluyordu.Şimdi bu güzel Osmanlı yemekleri pek bilinmiyor.Beş yıldızlı otellerde ve Doğu Anadoluda da yapıldığını biliyorum.Maalesef bizim ev halkına ayvalı et yemeği veya pilavını yapsam yemezler ağız tadını alıştırmak lazım.Benim babaannem tam bir Osmanlı kadınıydı ve çok güzel yemekler yapardı ilerde onun yaptığı kuru erik ve kayısıyla yapılan etli yemekleri de paylaşırım inşallah.Geleneklerimizi yaşatmak lazım.Ben şimdi ayva reçeli tarifiyle yetineyim.Ağzınızın tadı yerinde olsun.

Malzemeler:
İstediğiniz kadar ayva
Toz şeker
Limon suyu
İsterseniz bir parça karanfil
Yapılışı:

Ayvaları soyun dilim dilim doğrayın isterseniz küp şeklinde de kesebilirsiniz.Bir kaseyi ölçü yaparak ayvaları düdüklüye kaç kase geldiyse koyun. Üzerine aynı kase ile ölçerek ayva kadar şeker ekleyin.Her bir kaseye 3 yemek kaşığı su ekleyip ayvaları düdüklüde kaynadıktan sonra 10 dakika pişirin.On dakika kaynayıp ayvalar yumuşayınca düdüklünün ağzını havası çıktıktan sonra açın.Bu arada ben ayva çekirdeklerini de içine ekledim çok güzel renk veriyor ve jölemsi kıvam veriyor reçele.Tencereyi ateşe koyup bu sefer ağzı açık olarak kehribar rengi alıp biraz koyulaşıncaya kadar pişirelim .Tabi bir kaç damla limon sıkmayı da unutmayalım.Reçeli hemen yemiyeceksek cam kavanoza sıcakken koyup ters çevirirsek vakumlanıp bozulmaz.

IMG_0311.JPG

