Kireçte balkabağı tatlısı veya reçeli:

İki günlük uğraşım sonunda nihayet kirece yatırımış kıtır kabak tatlısını yapabildim.İtiraf edeyim insanın elini çok oyalıyor ve yapımı zor.Akdeniz de özellikle Adana, Hatay ve Mersin illerinde severek yenir kabak tatlısı.Bir nevi dışı kıtır içi yumuşak şeker gibidir.Tatlıcıların tezgahlarında çok güzel ve renkli şeffaf görünümleri vardır.Benim bu tatlıyı burada bulmam biraz zor olunca iş başa düştü ve kendim yaptım.Sonucu da güzel olunca sizle paylaşmak istedim.Ne kadar zor desem de dışarıda satılan glikozlu tatlılardan çok daha sağlıklı gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz. Kesinlikle deneyin derim.Anamur ve Bozyazı da sarı kabaktan Adana ve Hatay da ise mantaş kabağı denilen bir çeşitten yapılıyor.Yöresel lezzetleri yaşatıp yapmanız dileğiyle.
Malzemeler:

2 kg balkabağı veya sarı kabak(soyulup doğranmış hali)

10 su bardağı şeker
12 su bardağı su
2 nohut tanesi kadar limon tuzu ( çeyrek limonda sıkabilirsiniz)
600 gr sönmemiş kireç( ben iki tas kireç olarak ölçtüm)
Tatlımızı yapmaya kireç kaymağını hazırlayarak başlamak gerekiyor.Büyük bir tencerey 6 litre su koyup kirecimizi ekleyelim.Bu arada dikkat edelim ki
Kireç patlayıp bir yerimize sıçramasın.Kireç çözünüp suyu yavaş yavaş durulmaya başlayacaktır.Bu şekilde bir saat kireçli suyu bekletin yüzü kaymaklanıp suyu durulmaya başlayınca bulandırmadan kepçeyle durusuyunu başka bir kaba aktarın.Bu arada ince dilimlenmiş kabakları bu kireçli suda akşamdan her yerine değecek şekilde 12 veya 16 saat bekletin.Ertesi günü kabakları suyun altında beş altı kez yıkayın .Bir saatte suyun içinde bekletin .Bu işlemi kirecinden arınsın diye yapıyoruz.Bu arada büyük bir tencerede ölçüsünü verdiğim su şeker ve limon tuzunu kaynatalım, kaynayınca altını kapatın .Bir kenarda şerbetimiz ılısın. Ilıklaşınca kabaklarımızın suyunu süzüp şerbete atalım ve pişirelim .Ben iki saat boyunca pişirdim. Arada bir kabakları ezmeden alt üst edelim pişince yiyeceğimiz kadarını şerbetini süzerek servis edelim.Sonra kullanacaksak cam kavanozlara sıcakken paylaştırıp ağzın sıkıca kapatıp vakumlayalım. Bu arada su değdirmeyelimki kabak tatlımız kötü olmasın.
Ben bu kadar kireçle uğraşmışken birde çocukluğumda yediğim nefis patlıcan reçelini yapmaya karar verdim.Yemeyenler bilmez Antalya da çok yapılır ve sevilir. Benim de babaannem yapardı inşallah onun gibi yapabilirim . Bu arada kabak tatlısının artan şerbetini patlıcan reçelinde değerlendireceğim. İsraf etmemek lazım .Yeni bir tarifte görüşmek üzere.

IMG_0331.JPG

IMG_0329.JPG

IMG_0321.JPG

IMG_0335.JPG

