Kireçte patlıcan reçeli:

Bugün Akdeniz de fırtına vardı bunun sonucu olarak da elektirikler kesildi.Ben geceden kirece yatırdığım patlıcan reçelini sabahtan yaptım ama ancak gece yarısı yazabiliyorum.Çektiğim rsimde de denizin dalgalı hali görülüyor.Gemiler fırtınadan koya sığındılar.Bu ay Safer ayı olduğu için fırtınalar ve kötü hava görülebilirmiş.Tarımla uğraşan çiftçiler hep huzursuz her an dolu yağıp ürünleri zarar görür diye.Allah hepimizi korusun bereketini
esirgemesin.Geçen gün yazdan kalma organik patlıcanları görünce küçüklerini ayırdım. Aklıma babaannemin küçüklüğümde yaptığı mis kokulu patlıcan reçeli geldi.Ben de onu anarak az bir şey yaptım sonuç güzel oldu.
Malzemeler:
1 kg minik patlıcan
4 su bardağı şeker
5 su bardağı su
1 kase sönmemiş kireç ( 300 gr kadar)
Bir kaç parça damla sakızı (fesleğen veya karanfil de kullanabilirsiniz)
1 çay kaşığı limon tuzu veya yarım limon suyu

Önce kireç kaymağını hazırlayalım.3 litre kadar suyun içine kirecimizi bir yerimize sıçratmadan koyalım, bunu bir saat kadar çökünceye dek bekletelim.Bu arada patlıcanlarımızı soyup ince uzun dilimler haline getirelim.Çöken kirecimizin suyunu başka bir tencereye kepçeyle bulandırmadan alalım.üzerine patlıcanları ekleyip kireçli suyun her yerine değmesi için bir ağırlık kapatalım.Geceden hazırladığımız patlıcanları sabah
İyice yıkayıp bir saat kadar ılık suda bekletin .Bir satin sonunda suyunu süzdürün ve bir tencerede kaynatıp ılıtılmış şerbete atıp 2 saat kaynatın.Sıcakken cam kavanoza koyup vakumlayın .Ağzınızın tadı yerinde olsun.

IMG_0336.JPG

IMG_0338.JPG

IMG_0339.JPG

IMG_0337.JPG

