Ev yapımı tavuk nugget:

Herhalde bütün çocuklar nugget severler.Benimkiler bayılıyorlar çeşitli soslarla yemeye ama dışardan alınan paketli nuggetların içinde ne olduğunu bilmediğim için az tüketmeye çalışıyoruz.Evde nasıl yapılır diye araştırdım ve güzel bir sonuç aldım.İnternette gezinirken Refikanın mutfağında vereceğim tarife rastladım.Ölçüler biraz fazlaydı ben yarım ölçü kendimize göre yaptım. Siz de kaç kişiyseniz ona göre yapabilirsiniz, hatta biraz fazlaca yapıp dondurucuda saklayıp istediğiniz zaman tüketebilirsiniz. Yanında makarna veya patates kızartması ile nefis oluyor.Ben acı biber sosu ,labneli sos ve chili sosla ve erişte makarnayla servis ettim güzel oldu.Bereketli sofralarınız olsun.
Malzemeler:
2 yada bir tane tavuk göğsü
2 kaşık zeytinyağı
2 tane ezilmiş sarımsak
2 kaşık un
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
Nuggetın dışı için :
Yarım su bardağı galeta unu( bu arada fırında ekmek kızartıp sonra rondoda çekip kendim yapıyorum)
2 yumurta
2 kaşık un
Yapılışı:
Tavuk göğüslerini ve sarımsak ,karabiber ,tuz ,iki kaşık un ve iki kaşık zeytinyağını robotta çekip köfte haline getirelim .Bu arada düz zemine un serpelim üstüne tavuklu harcı bir parmak kalınlığında yayalım. Ben kurabiye kalıplarıyla kestim siz istediğiniz şekli verebilirsiniz. Özellikle hayvan şeklinde nuggetlar çocukların ilgisini çekecektir.Şekil verilen nuggetları önce una sonra çırpılmış yumurta ve en sonra da galeta ununa bulayıp az bir zeytinyağında arkalı önlü altın sarısı bir renk alana kadar kızartalım.Afiyet olsun.

IMG_0356.JPG

IMG_0358.JPG

IMG_0355.JPG

IMG_0357.JPG

