Isırgan otlu çökelekli börek:

Ben Akdeniz’e ilk geldiğimde böreklerin çeşitli otlarla yapılmasını ilk kez görmüştüm.Aklınıza hangi yeşillik gelirse börek içini ondan hazırlayabiliyorsunuz.Açıkçası İç Anadolu da bu kadar iç çeşidi yok ama ben yine de Konyamın incecik yapılan kıymalı saç böreğine bayılırım.Zamanla otlu börekleride çok sevdim ve yapmaya başladım.İç hazırlanan otlara örnek vermek gerekirse semizotu( burada tokmakan),bakla yaprağı, kıvşırık, gelincik otu,kaz ayağı,ısırgan,lahana, pancar yaprağı…Bu otlar burada daha çok kışın ve ilkbaharda bulunuyor.Ben bu böreği ısırgan otu ve Bozyazı’ ya has çökelekden yaptım. Siz lor peyniriyle de yapabilirsiniz.
Malzemeler:
İstediğiniz ölçüde un ( kişi sayısına göre değişir)
Su, tuz ( bazıları mayalı hamurdan yapabiliyor)
1 bağ ısırgan otu
2 su bardağı çökelek( lor peyniri de olabilir)
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
2 tane kuru soğan ( ince doğranmış)
1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı:
Önce ısırgan otunu eldiven giyip iyice yıkayın, suyunu süzdürün.Soğan ve otları incecik kıyın ve baharat ve zeytinyağıyla ovarak içi hazırlayın.
Bu arada hamurumuzu yoğurup dinlendirelim.Hamurun kıvamı orta sertlikte olmalı,mantı hamurundan daha yumuşak olsun.Bezelere ayırdığımız hamurları servis tabağı büyüklüğünde açalım, ısırganlı içimizi koyup kenarlarını bastırarak kapatıp teflon tavada pişirelim.Ben döküm teflonda pişiriyorum böylece her yeri eşit ve odun ateşindeki gibi pişiyor.Pişen börekleri sızma zeytinyağıyla yağlarsak çok güzel oluyor. Tereyağı da tercih edebilirsiniz.Bereketiniz bol olsun.

IMG_0375.JPG

IMG_0374.JPG

IMG_0381.JPG

