Limonlu vanilya soslu kek:

Merhaba ,uzun zamandır limonlu keki yapmak istiyordum bugün günlerden Pazar olduğu için evdekileri düşünerek yaptım.Öğleden sonra çayın yanına hafif mayhoş tadıyla çok güzel eşlik etti.Mis gibi limon kokusu nefisti. Hele bir de limonlar dalından benim tarafımdan bahçeden yeni toplanınca yeşili ve sarısıyla ayrı güzeldi.Bu keki Kevser’ in mutfağından izin alarak kendimden de bir şeyler katarak yaptım.2 yumurtalı size az gelirse ölçüleri biraz daha arttırarak 2 kat yapabilirsiniz. O zaman daha büyük bir kekiniz olabilir.Ben limonla vanilyanın hoş olabileceğini düşünüp üstüne dr Oetkerin gerçek vanilya parçacıklı sosundan döktüm.

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 tane limonun rendesi
1 tane limonun suyu
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı elenmiş un
1 tane kabartma tozu
1 paket vanilya sosu
Yapılışı:

Önce yumurta ve şeker iyice çırpılır ,sırasıyla süt ,yağ velimon suyu eklenir. Un ve kabartma tozu yavaş yavaş karıştırılarak ilave edilir.Limon suyu limonun büyüklüğüne göre değişebileceği için bir çay bardağının dörtte biri yeterli gelebiliyor.Kalıbımızı katı yağla yağlayıp kekimizi 190 dereceye ısıtılmış
Fırında pişirelim. Pişip pişmediğini kürdanla kontrol edebiliriz.Pişince ters çevirip vanilya sosuyla süsleyelim.

IMG_0378.JPG

IMG_0377.JPG

