Terhon yahnisi çorbası( Düğün Çorbası):

Merhaba, bütün çorbalar güzeldir ama bu çorba başka güzel.Konya da yüzyılardır süregelen Selçuklu yemek kültürüne ait tarhun otlu ,etli nefis bir lezzettir.Pek fazla kişinin bildiğini sanmıyorum Konya’nın yerlileri dışında.Keşke geleneklerimiz yemek kültürümüz yaşasa çocuklarımız öğrenip devam ettirse ne güzel olur.Ben de rahmetli babaannemden öğrendim bizim evde sık yapılırdı. Özellikle kurban bayramından sonra kalan kemikli etler haşlanarak.İçine katılan tarhun otu ( terhon da deniliyor) ayrı bir aroma ve lezzet verir çorbaya.Bu otun yeni araştırmalara göre kanserden koruyucu özelliği de var ayrıca immün ( bağışıklık) sistemini güçlendiriyor.Gripden koruyor.Güçlü bir aroması olduğu için yemeğe az bir miktar katmak gerekiyor.
Malzemeler:
Yarım kg kemikli et( ben koyun veya kuzuyu tercih ediyorum)
1 su bardağı süzme yoğurt ( kendi yaptığınız ev yoğurdu da olabilir)
3 yemek kaşığı un
1 yumurta
1 çay kaşığı tarhun otu,tuz
Üzeri için :
İki kaşık tereyağı ve bir kaşık pul biber
Yapılışı:
Kemikli etler düdüklüde haşlanır, haşlanan etler küçük parçalar şeklinde doğranır.Bir tarafta yumurta ,yoğurt ve undan oluşan terbiye hazırlanır yavaşça etin sıcak olan suyuna alıştırarak karıştırılır.Ben bir kepçeyle sıcak etsuyundan alıp terbiyeye karıştırıp azar azar ekliyorum böylelikle yoğurt kesilmiyor.Bütün bu işlemler bitince etleri de koyun çorbanız koyulaşmaya başlayıncaya dek pişirin.Zaten hemen oluyor kaynayıncaya dek karıştırmanız lazım püf noktası bu.En son tarhun otunu ve kızdırılmış tereyağıyla biberi üstüne dökün.Bereketli sofralarınız olsun.

IMG_0384.JPG

IMG_0383.JPG

IMG_0382.JPG

