Kestaneli yaş pasta:

Bu kış mevsiminde en güzel tatlardan biri de kestane. Her türlü çeşidini çok severim hele çikolatalı pastanın içine ayrı bir lezzet katar.Bütün bunlar bir de katkı maddesiz olarak evde yapılırsa daha da güzel.Ben her şeyimi kendim yapmayı istiyorum gücüm yettiğince.O yüzden hiç hazır pasta keki veya tabanı almam. Kestane şekerini ve ezmesini de ben hazırladım .Biraz uğraştırdı ama glikoz şuruplulardan almaktan iyidir.Kestane soyarken zorlanabilirsiniz bunun kolay yolu kestaneleri yanlamasına bir ucundan diğer ucuna doğru kesip hazırlamak.Sonra da kızgın sıvı yağa atıp çekin ve soğuyunca haşlayıp soyun.Bu tarifle kestane şekerini de yapabilrsiniz.Ben kestaneleri soyduktan sonra biraz şeker ,su ve vanilya ile pişirdim böylece kestane şekeri oldular.Pandispanyamı yaparken aşamaları başka acil işler çıktığı için çekemedim.Pastamı yaptıktan sonra dinlenmesi için buzdolabına koydum.Tam resmini çekmek için çıkaracağımda bir de baktım ki 3 dilim kadar kalmış.Çocuklar ben resmini çekemeden yemişler.Afiyet olsun Allah evimizden rahmetini ve bereketini esirgemesin.Pastam çok beğenildiği için bir daha yapıcam .İnşallah o zaman fotoğraflarım.
Malzemeler:
5 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 tutam tuz
Yarım çay bardağı sıcak su
3 çay bardağı dolu dolu un
1 tane kabartma tozu
1 tane vanilya
Yapılışı:
Yumurta aklarını ve sarılarını ayıralım.Bir tutam tuz ile akları iyice beyazlaşıp kabarana dek on dakika kadar mikserle çırpalım.Bunlar bir kenarda dururken yumurta sarılarını ve toz şekeri ve de sıcak suyu ayrı bir kapta şekerler eriyinceye dek çırpıp yavaşça diğer malzemeleri de katalım.Yumurta aklarını yavaşça hamura yedirelim ki pandispanyamız sönmesin ve iyi kabarsın.Unu ve kabartma tozunu da eleyerek hamura katalım mikserle iki üç dakika çırpıp tereyağıyla yağlanıp unlanmış kelepçeli pasta kalıbına döküp
soğuk fırında 190 derecede pişirelim.Pandispanyamız kabarmaya başlayınca
fırın ısısını 150 dereceye getirelim.Pişmesi fırına koyduğumuz andan itibaren 45 dakika kadar sürüyor.
Pasta kreması için malzemeler:
200 ml sıvı krema
İki paket 80 grlık bitter çikolata
Pastanın arasına sürmek için:
İki paket toz krem şanti
2 çay bardağı süt
1 çay bardağı kestane şekeri
Yapılışı:
İlk önce krem şantiyi sütle köpürtelim buzdolabında katılaşsın.Bu arada çikolatalı ganajı yapmak için sıvı kremayı ısıtalım dikkat edin kaynamasın.Krema ısınınca iki paket bitter çikolatayı parça parça karıştırıp kremanın içinde eritelim.Ganajımız hazır buzdolabında soğutalım ki daha iyi koyulaşsın. Bu arada püf noktası içine bir damla bile su sıçratmamak.Ganaj soğudukça koyulaşıp daha güzelleşiyor.Ben de bunları yapa yapa öğrendim.
Pişen kekimizi üçe bölelim araya krem şantiyi ve kestane şekerlerini ufaltarak koyalım böyle üç kata tamamlayalım.En üste çikolatalı ganajı sürelim pastamız hazır.Soğuyunca yiyebiliriz . Hemen biteceğinden emin olabilirsiniz..

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0391.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0392.jpg

