Kuzu pirzola ve sebze sote:

Merhaba, şu anda Akdeniz de denizin üstünde şimşekler çakıp hava nasıl gürlüyor, rahmet yağıyor.Allah bereketini ve rahmetini üzerimizden esirgemesin.Bazen insanın canı fazla uğraştırıcı bir yemekle uğraşmak istemez ya ben de bugün öyle bir gündeydim.Bana çok kolay gelen bir o kadar da lezzetli sebze sote ve pirzola yaptım.Oğluma sebzeyi ancak etin yanında böyle yedirebiliyorum.Bana sorarsanız sebzeleri ete değişmem.Eminim siz de çocuklarınız sebze yemiyorsa soteleyerek yedirebilirsiniz.
Sebze sote:
Dolabınızda hangi sebzeler varsa onlardan yapabilirsiniz
1 tane büyük patates
2 tane büyük havuç
1 tane kabak
Karnabahar
Brokoli
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı,tuz
Ben döküm teflon tencereye bütün sebzeleri küp küp doğrayıp üzerine zeytinyağı ve tuzunu ekliyorum.Ara sıra tencereyi veya tavayı sallayarak alt üst ediyorum.Bu arada kapağı kapalı oluyor hiç su dökmeden sebzeler kendi suyunda buğusuyla pişiyor. Hem çok hafif hem de lezzetli. Ben yanında et ,köfte ya da tavuk yapıyorum.Böylece çocuklar hem protein hem de vitamin almış oluyorlar.
5 ya da altı parça kuzu pirzola
Pirzolalar kuzu olursa terbiyelemeye gerek kalmadan zaten yumuşak oluyorlar.Etleriniz sert olursa akşamdan bir soğan ve domates rendeleyin içine zeytinyağı ve kekik karabiber gibi baharatlar ekleyerek pirzolaları bekletip pişirebilirsiniz. Döküm tavada yapınca ızgara lezzetinde oluyor.Normal teflon tavada da olabilir .Afiyet olsun ,sofranız bereketli olsun.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0395.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0393.jpg

