Vişneli karaorman pastası:

Siz de benim gibi ekşi ve tatlının birleşimini seviyorsanız inanın bu lezzete bayılacaksınız.Ev yapımı karaorman pastası …Beni biraz uğraştırsa da harika oldu.Bu pastayı ilk defa yaptım ama önceden çok araştırdım.Ne zaman Özsüte gitsem vişneli ya da frambuazlı bu ünlü pastayı yerdim.Sonunda kendim yaptım .Bol bitter çikolata ve dondurucumda ki vişneleri kullandım.Profesyonel bir pastacı olmadığım için şimdilik çok düzgün süsleyemiyorum ama gerçekten lezzet bir numaraydı.Denemenizi tavsiye ederim.Pastacı kremasının tarifini Arda ‘nın mutfağından aldım.Bu kremanın içine bir paket bitter çikolata ekledim siz beyaz da yapabilrsiniz.Ben yoğun çikolatalı sevdiğim için bol kullandım.
Pandispanyası için malzemeler:
6 yumurta
1 su bardağı un
Yarım su bardağı buğday nişastası
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
3 kaşık kakao
1 paket vanilya
Yarım çay bardağı sıcak su
Kreması için:
500 ml süt
3 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un tepeleme
8 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta sarısı
1 paket 80 grlık bitter çikolata
1 çay bardağı vişne
Üst ganaj kreması için:
1 paket sıvı krema
2 tane 80 gr bitter çikolata

Pastamızın önce pandispanyasını hazırlıyoruz.Yumurta akları ve sarılarını ayıralım.Önce yumurta beyazlarını bir çimdik tuzla kar haline getirelim.Kabı çevirdiğimizde dökülmeyecek şekilde katı olmalı .Yaklaşık on dakika sürüyor çırpması. Bu pandispanyanın kabarıp sünger gibi bir dokuda olması için çok önemli.Başka bir kapta yumurta sarıları ve şekeri ,yarım çay bardağı sıcak suyu çırpıp krem haline getirelim.En sonunda un ,kakao, kabartma tozu , nişasta ve vanilyayı ekleyelim biraz daha çırpıp yavaşça yumurta aklarını spatulayla karıştıralım.Tereyağıyla yağlanmış kelepçeli kalıpta kekimizi 180 derecede pişirelim.Kürdanla pişip pişmediğini anlayalım . İlk 20 dakika fırını hiç açmamak lazım ,yoksa hamur söner. Pişince bir kenarda soğutup üç parçaya bölelim.
Bu arada kremayı hazırlayalım.500 ml sütü ,nişasta, un ,toz şeker ve bir yumurta sarısını iyice bir çırpıcıyla karıştırın orta ateşte koyulaşıncaya kadar pişirin.Pişince altını kapatın bir paket bitter çikolatayı sıcağıyla karıştırın soğusun.Şimdi de çikolatalı ganajı hazırlayalım.1 kutu sıvı kremayı kaynatmadan ısıtın.Isınınca 2 paket 80 er grlık bitter çikolatayı karıştırın ve soğutun.Bir kenarda duran pandispanyamızın ilk katını dondurucudan çıkardığımız vişnenin suyuyla ıslatıp pastacı kremamızı sürüp vişneleri dizelim. Bu işlemi ikinci kat pandispanyada da tekrar edelim. En üste üçüncü kat pandispanyayı da koyup çikolata ganajımızı dökelim.Buzdolabında dinlendirip servis edelim.Mis gibi çikolata kokusuyla nefis.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0416.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0401.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0403.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0411.jpg

