Tam buğday unlu bazlama:

Herkese günaydın dışarda güneş ışıl ışıl dün hava karanlık ve soğuktu bugünse aydınlık ve sıcak.İnsanların ruh halleri de böyle değil mi.Pazar günü öğleden sonra aldığım tam buğday ununu denemek için bazlama yaptım.Sonuç lezzetli ve güzel oldu.Daha önce bazlamayı beyaz unla yapmıştım ama tam buğday unuyla da denemek istedim.benim için tam buğday unla yapılanı daha sağlıklı ve güzel.Beyaz unla yapınca hamur daha çok kabarıyor biliyorum ama bunlarında içi çok güzel pişti deneyin derim.
Malzemeler:
7 veya 8 su bardağı tam buğday unu
1 paket dr oetker instant maya
1 su bardağı yoğurt suyu(ben kendim mayaladığım için yoğurdum doğal olunca suyu da oluyor)
Yeteri kadar su
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
Yapılışı
Önce kuru malzemeleri yoğurma kabına alalım sonra sıvıları ekleyip elimize yapışan yumuşak bir hamur yoğuralım.Hamurumuzu 2 saat kadar mayalayıp Un yardımıyla bezelere ayıralım .Ayırdığımız bezeleri elimizle veya merdaneyle yemek tabağı büyüklüğünde açalım. Unutmadan bezelerimiz portakal büyüklüğünde olmalı.Dinlenen hamurlarımızı ısıtılmış teflon tavada arkalı önlü çevirerek pişirelim.Pişen bazlamalarımızı bir sofra bezinin üstüne hamur olmasın diye ara ara koyalım.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0432.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0429.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0431.jpg

