Konya kavurmalı düğün pilavı ve zerde tatlısı:

Bundan iki ay önce bloğuma başlarken ilk verdiğim tariflerdendi bu yemekler o zaman çok daha acemi olduğum için doğru dürüst resim çekememiştim.Bu menüyü evdekiler çok sevdiği için zerde tatlısıyla birlikte yeniden yaptım.Şimdi de blogda acemiyim yavaş yavaş öğreniyorum.Fotoğrafları gece çektiğim için bazen net çıkmayabiliyor.inşallah hoş görürsünüz.
Malzemeler:
Kavurma için:
1 kg dana kuşbaşı ( ben etin bifteklik kısmından alıyorum ,daha yumuşak oluyor)
2 yemek kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı:
Etler bir tencereye koyulup suyunu çekinceye kadar kavrulur ,yağı eklenir
üzerine bir bardak sıcak su eklenir( etinizin yumuşaklığına göre su miktarı değişebilir).Etin pişme süresi değişebilir ,suyunu çekince de yağı eklenebilir ama ben en başta ekliyorum böyle de oluyor. Kavurma suyunu çekince yağında biraz çevrilir ve tuz karabiber eklenir. Tuzunu önce koyarsak etlerimiz sertleşir.
Düğün pilavı malzemeleri:
2 su bardağı baldo pirinç
2 yemek kaşığı tereyağı
Yarım su bardağı nohut
Yarım çay bardağı kuş üzümü
1 su bardağı et suyu( varsa)
1 su bardağı su
Tuz
Pirincimizi iyice yıkayalım 15 ya da 20 dakika ıslatalım suyunu süzdürelim.Bir tencerede tereyağını eritip pirinçleri kavuralım.Kuş üzümleri ve haşlanmış nohutları da ekleyip çevirelim. Üzerine ikisu bardağı sıcak suyu veya bir su bardağı et suyu ve bir bardak sıcak suyu ekleyelim .Düz su ile de yapabilirsiniz. Et suyu kullanmak isterseniz yağını ona göra ayarlayabilirsiniz.
Pilavımız suyunu çekip pişince üstüne kağıt havlu koyup dinlendirelim.
Dinlenen pilavımızın üstüne kavurmayı koyup servis edelim.Yanında zerde tatlısı veya hoşaf çok güzel olur.Konya da ya üzüm ya da kayısı hoşafı yapılır. Bu eski geleneklerdendir.
Zerde tatlısı:
1 su bardağı baldo pirinç
5 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı gıda da kullanılan gül suyu
Varsa çay kaşığının ucuyla safran ( ben eklemedim)aslı safranla oluyor .
Tenceremizde su ve şekeri pişirelim, pirinçler yumuşayınca şekeri ekleyelim. En sonunda gülsuyunu da ekleyelim ve kaselere paylaştıralım.Zerdenin kıvamının çok yoğun olmaması lazım hafif sulu olmalıdır zaten soğudukça pirinç olduğu için katılaşır kimileri nişastada koyabiliyor ben tercih etmiyorum pirincin kendine has tadı kaybolmasın diye. Tatlının üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz ben gül yaprakları koydum.Yerken bir pilavdan bir de zerdeden almayı unutmayın .Böyle güzel oluyor.Tatlı ılıkken de yenebiliyor. Afiyet olsun.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0453.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0460.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0445.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0459.jpg

