Evde Kumpir yapımı:

Bazen insan çocuklara ne yapsam diye düşünüyor.Bu kumpir tarifi benim kurtarıcım oldu .Aynı dışarda yediğimiz kumpirler gibi.Yapınca ve sonucu görünce çok mutlu oldum.Dışarda yediğimiz kumpirlerden hiç bir farkı yok hem görüntü hem tad olarak.Mutlaka denemelisiniz.Kardeşim Nilüfer patatesli tadları çok sever bu tarifim ona gelsin.
Kumpir Yapımı:
Kişi sayısına göre büyük patatesler( ben iki tane yaptım niye daha çok yapmadım diye pişman oldum lezzeti görünce)
2 tatlı kaşığı tereyağ ( az isterseniz ona göre ayarlayın)
1 küçük kase bezelye
1 küçük kase sosis
1 küçük kase kaşar rendesi
Siyah zeytin dilimleri
Mayonez ketçap
İstediğiniz diğer malzemeler zevkinize göre haşlanmış mısır ,kornişon ,rus salatası gibi…
Yapılışı:
Patateslerimizi çok az bir suyla haşlayalım,tam pişmesin.Bu işlemi kumpirlerimiz fırında daha çabuk pişsin diye yapıyoruz.Haşlamak istemezseniz direk patatesleri delip fırında da pişrebilirsiniz.O zaman daha uzun süre alıyor.Az haşlanan patatesleri fırında 200 derecede 35 ya da 40 dakika pişirelim.Piştikten sonra patatesleri ortadan ikiye ayıralım altını kesmeden.Kumpirlerimizin içini bir tatlı kaşığı ile biraz alıp tereyağı ve kaşar rendesiyle karıştıralım istediğimiz diğer malzemeleri de ekleyip patateslerin içine dolduralım. Üzerine ketçap ,mayonez döküp servis edelim.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0479.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0478.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0480.jpg

