Sebzeli Pilav ve Fırında Tavuk

Merhaba bugün inşallah yeni bir yıla giriyoruz.Bu gelen yıl hepimize hayır,mutluluk ve sağlık getirsin.Yuvalarımızdan huzur eksik olmasın.
Alışkanlık olduğu için bugün hemen herkes tavuk ve pilav pişirir ben de
sizlerle yaptığım pilav ve tavuğu paylaşmak istedim.Bu arada yanına da
kremalı tavuk çorbası yaptım.
Malzemeler:
1 bütün tavuk( ben yarım tavuk kullandım)
Sosu için:
1 tatlı kaşığı bal
1 çay kaşığı karabiber
Biraz taze biberiye
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı yoğurt
Yeteri kadar tuz
Yapılışı:
Tavuğumuzu bu malzemelerle soslayalım biraz buzdolabında bekletelim ve fırına sürelim 200 dereceli fırında pişirelim.Sosunda bal olduğu için nar gibi kızarıyor tavuğun derisi bunu yerken bir kenara ayırırsınız.Fazla kızardığı için yandı sanmayın.Tavuğu fırından çıkarırken bir biçak batırarak pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.
Sebzeli pilav:
2 bardak tavuk suyu
1 su bardağı baldo pirinç
1 çay bardağı haşlanmış bezelye
1 tane havuç rendesi
2 yemek kaşığı tereyağı
Ben tavuk suyunu bütün tavuğu veya tavuğun kemikli kısımlarına soğan,havuç,tane karabiber ekleyerek yapıp bunu hem çorbalarımda hem de pilavlarımda kullanıyorum.Dondurucu da koruyup yeri gelince elimin altında hazır oluyor.
Yapılışı:
Pirinçlerimizi yıkayıp nişastasından arındırın.Bu arada rendelenmiş havuç ve pirinçleri iki kaşık tereyağında kavuralım.Üzerine sıcak tavuk suyunu ve haşlanmış bezelyeleri ekleyip pilavı pişirip demlendirelim. Ben genelde pilavı ölçüyle yapmam hep göz kararı olur ve tuttururum.Siz pirincinizin suyu ne kadar çektiğine göre su veya tavuk suyunu ayarlayabilirsiniz.Pilavla birlikte fırındaki tavuğu servis edelim.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0531.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ae4/78051229/files/2014/12/img_0532.jpg

