Kek kalıbında pratik börek

Merhaba çok şükür güneş yüzünü gösterdi.Bugün Pazar olunca sabah kahvaltıda börek yaptım pratik ve kolay.Evde 2 tane yufka vardı az bir malzemeyle çok lezzetli ve kat kat bir börek ortaya çıktı.Daha önce internette kek kalıbında börek yapıldığını görmüştüm doğrusu bu kadar lezzetli ve kolay olacağı aklıma gelmemişti.Börek piştikten sonra iyi olduğunu görünce keşke yapım aşamalarını da çekseydim dedim.Sadece pişmiş halini çekebildim doğrusu dilimlenmiş şekilde çekmeye fırsat bulamadan börekler bitmişti.
Malzemeler
2 tane hazır yufka
1 tane yumurta
1 çay bardağı süt ve su karışımı
Yarım çay bardağı ya da daha az zeytinyağı
İstediğiniz herhangi bir börek içi
Ben yarısını kıymalı yarısını da peynirli yaptım
Kek kalıbında yapmak isterseniz küçük ortası delikli bir kek kalıbı yeterli geliyor.
Yapılışı
Kek kalıbını zeytinyağıyla yağlayın yufkanın birini kenarlardan srkıp sonra üstüne kapatacak şekilde yerleştirin.Bu arada yağ ,yumurta,süt ve suyla yaptığımız sosu yufkaların arasına sürün.Bölerek sıra sıra yerleştirdiğimiz yufkaların arasına sosu herkat sürelim.Birinci yufka bitince içimizi koyup aynı şekilde diğer yufkayıda sosla bölerek yerleştirelim.En üstede kalan sosu sürelim.Sos az gelirse çoğaltabilirsiniz.Ben genelde göz kararı yapıyorum.200 dereceli fırında böreğimizi pişirip ters çevirip servis edelim.Görüntüsü güzel ve kat kat kabarıyor.

2015/01/img_0650.jpg

