Kestaneli rulo pasta

Kestaneyi ve şekerini çok seviyorum.Kilo almaktan korkmasam her gün yerim.Kendi yaptığım kestane şekerinden dolabımda biraz kalmıştı ben de güzel bir tarifle onu değerlendirmek istedim.İnternette tariflere bakarken sevgili şef Chefika Hanımın kestaneli rulo pasta tarifine rastladım.Teremyağ gurme kaymaklıyla yapmıştı ve rulonun hiç kırılmadan kolayca yumuşacık yapılabileceğini yazmıştı.Şefimizin tarifini hemen denedim sonuç çok güzel oldu.Rulo kırılmada sarıldı ben aynı hamurdan iki şekilde pasta yaptım.
Malzemeler
2 yemek kaşığı Teremyağ gurme kaymaklı
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 tane kabartma tozu
1 tane vanilya
Kreması için:
2,5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı un
1 tane yumurta
1 paket vanilya
Üzeri için
1 su bardağı kestane şekerlemesi
80 gr bitter çikolata
1 yemek kaşığı teremyağ gurme kaymaklı
Yapılışı
Oda sıcaklığındaki 4 yumurta şeker ve teremyağ çırpılır un ve kabartma tozu eklenir.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye her yeri eşit olarak yayılır.180 dereceye ısıtılmış fırında pişirilir.Üzeri pembeleşip pişince fırından alınır zaten hemen pişiyor.Üzerine yağlı kağıt serilir ve alttaki kağıtla birlikte sıkı bir rulo yapılır.Bu arada kremanın malzemeleri bir tencerede iyice karıştırarak pişirilir.Bir kenarda kekle birlikte soğumaya bırakılır.Kek ve krema soğuyunca rulo açılır krema sürülür ve kestane şekerleri araya eklenir.Bir iki parça kestane şekeri de üzerini süslemek için ayrılır. Keki sıkıca rulo yapalım üzerine de benmari usulü eritilmiş çikolataya bir kaşık teremyağ katılıp rulo kekin üzeri süslenir.

2015/01/img_0637.jpg

2015/01/img_0646.jpg

2015/01/img_0635.jpg

