Midye Baklava

Biliyorum hamur işleri tarifleri üst üste geldi ama bu baklavayı sizlerle paylaşmadan yapamadım.Ben de midye tatlısını ilk kez denedim.Doğrusu uzun zamandır da baklava yapmıyordum.Bu sayede çocuklarda ev baklavası yedi misler gibi.Ben şerbetini çok şekerli sevmediğimiz için az ölçüde yapıyorum siz normal yapabilirsiniz.Zor gibi görünse de benim gibi yarım ölçü hamur tutabilirsiniz.Sizlere tam ölçünün tarifini vermek istiyorum.
Malzemeler
2 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığının ucuyla tuz ve karbonat
1 su bardağı süt
İçi için
1 su bardağı çekilmiş ceviz içi
200 gr Teremyağ Gurme Kaymaklı(eritilmiş)
Şerbeti için
3 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı su
Bir kaç damla limon suyu
Yapılışı
Kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğrulup cevizden az büyük bezelere ayrılır.Bezelerin üstüne ve altına nişasta serpilir nemli bir bezle örtülür.Dinlenen hamur incecik açılıp dörde bölünür,geniş kenarından başlayarak pili yapılıp büzülür.Uçlarını birleştirip ortaya ceviz koyulur ve geniş tarafı ince kenarın üstüne getirilir yağlanmış tepsiye dizilir.Üzerine eritilmiş Teremyağ gurme kaymaklı veya tereyağı dökülür.200 derece fırında üstü ve altı iyice kızarıncaya dek pişirilir.Fırından çıkınca üzerine kaynatıp soğuttuğumuz şerbet dökülür.

Baklavanın şerbeti kaynatılıp,soğutulur.

2015/01/img_0674.jpg

2015/01/img_0676.jpg

2015/01/img_0666.jpg

2015/01/img_0687.jpg

