Su böreği

Bloğumdaki 100. yazım ve tarifim olacağı için ne yapsam diye düşündüm ve bugün iki tarif birden yapıp paylaşmak istedim.Su böreği ve midye baklava.İkisi de çok güzel oldu.Chefika şefin tarifiyle ve Teremyağ gurme kaymaklıyla su böreğini yaptım.Şefimizin tarifini aynen uyguladım sonuç ve tadı nefisti.
Malzemeler:
3 yumurta(ben köy yumurtası kullandım)
1 çay bardağı su
4 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
İçi için
250 gr yağlı beyaz peynir
6 yemek kaşığı Teremyağ Gurme Kaymaklı(eritilmiş)
Yufkaları haşlamak için 4 veya 5 litre kaynamış su
Yapılışı
Hamur kulak memesinden biraz sert olacak kıvamda yoğrulup 8 tane bezeye ayrılır.Bezeler orta boy bir tepsiye göre açılır.Açtığımız yufkanın ikisini ayıralım tepsiyi yağlayıp birini altına serelim,diğerini de en üste sermek için bir kenarda bekletelim.Bu arada yufkaları haşlamak için suyu kaynatın ve 1 tatlı kaşığı tuz ve 1 tatlı kaşığı sıvı yağ ekleyin.Yufkaları teker teker kaynayan suda haşlayalım soğuk suya atıp süzgeçte suyunu süzdürelim.Haşlanan yufkaları tepsiye büzerek yerleştirelim.Dördü alta dördü de üste olacak şekilde yerleştirirken araları Teremyağ gurme kaymaklıyla yağlayalım.En ortaya peynirleri serpiştirip üstüne haşlanıp suyu süzülmüş yufkaları da büzerek koyalım ,en üste bir kenarda duran haşlanmamış yufkayı serip yine yağlayalım.İsterseniz ocak üstünde dikkatle çevirerek isterseniz de 200 dereceli fırında pişirebilirsiniz.Doğrusu su böreğinin ateş üzerinde çevirerek pişeni daha güzel ve aslı böyle oluyor.Ateşte pişirmek isterseniz bir yönü pişince ters çevirip aynı şekilde diğer yanını da çevirin.

2015/01/img_0678.jpg

2015/01/img_0673.jpg

2015/01/img_0689.jpg

2015/01/img_0677.jpg

