Evde süt ve yoğurt kaymağından tereyağı yapımı

Benim yaşadığım yerde günlük taze köy sütü bulma şansım var.Doğal,organik süt bulunca da kendi yoğurdumu yapıyorum.Sütün yağı alınmamış olduğu için de epey bir kaymağı oluyor ben de bunları değerlendirip kahvaltıda tüketeceğimiz tereyağını kendim yapıyorum.Bazılarına zor gelebilir ama yapımı çok kolay.Bunun için süt pişip soğuyunca kaymağını biriktirmek lazım ayrıca evde yaptığınız yoğurdun üstünde biriken kaymağını da tereyağı yapımında kullanabilirsiniz.
Malzemeler
Bir miktar birikmiş süt ve yoğurt kaymağını mikser veya el blendırıyla iyice çırpın biraz soğuk su ekleyin ve çırpmaya devam edin yavaş yavaş çırptıkça su ve yağ birbirinden ayrılmaya başlayacaktır.Topaklanmaya başlayıp kremamsı kıvamdan çıkınca tereyağınız olmuş demektir.Ben bu yağdan ayrılan sütlü suyu da israf etmeyip bunu hamur işlerinde kullanıyorum .Çok güzel bir tat veriyor.Hatta yağı yapıp ayrılan suyuyla da hamur yoğurdum bakalım yarın bundan ne yaparım.

2015/01/img_0752.jpg

2015/01/img_0749.jpg

2015/01/img_0753.jpg

2015/01/img_0754.jpg

