Yoğurt soslu Mersin tantunisi

Dün evde yaptığım kaymaktan tereyağının sütlü suyunu değerlendirmek için bir hamur yapmıştım.Bugün akşam yemeğine o güzel hamurdan çok güzel lavaş ekmekleri yaptım.kaymağın sütü çıktığı için çok lezzetli ve kabaran buranın deyimiyle incecik bazlamalarım oldu.Tantuni Mersin’in en ünlü yemeklerindendir genelde limonlu,acılı ve domates, soğan salatasıyla yenir. Ben yeni bir şey deneyip yoğurt ve tereyağ soslu olarak yaptım.Tantunin aslı incecik kıyılmış etden oluyor.Bazıları kıymadan da yapabiliyor ama en güzeli ince doğranmış yağsız etdir.
Malzemeler
Kişi sayısına göre değişebilir
Dört kişi için
400 gr incecik doğranmış yağsız et
Lavaş ekmekler
1 kırmızı soğan ( ince doğranıp sumakla ovulmuş)
2 tane domates
10 ,15 dal kıyılmış maydanoz
Sosu için
1 kase sarımsaklı yoğurt
1 yemek kaşığı zeytinyağı,1yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı toz biber
Yapılışı
Etlerimiz biraz sıcak su dökerek suyunu çekinceye kadar haşlanır.suyunu çeken etlere iki kaşık zeytinyağı eklenip kavrulur en son tuzu ekilir.Isıtılmış lavaşların içine etler sıcakken koyulur domates,soğan ve maydanoz eklenip dürüm yapılır.İsteğinize göre kimyon ve acı biber koyabilirsiniz.Asıl yenme şekli böyledir. Akdeniz de limon ve şalgam suyu eşliğinde sevilir.Ben bu dürümlerin üstüne sarımsaklı yoğurt ve kırmızı biber dökerek servis ettim. Böyle de değişik ve lezzetli oldu.

2015/01/img_0768.jpg

2015/01/img_0766.jpg

2015/01/img_0765.jpg

2015/01/img_0767.jpg

