Süt reçeli(dulce de leche)

İlk kez süt reçelini duyup neler yapıldığını öğrenince çok merak etmiştim.Yabancı tatlı tariflerinde dulce de leche olarak geçiyordu.Ben bunu nereden bulabilirim diye düşünürken internette araştırıp kendim yaptım.İlk denemem başarılıydı ondan çikolatalı krem yapmıştım bildiğiniz sarelle gibi oldu.Daha sonra sadesini yaptım bu da karamel gibi oldu elmalı tartlarımda kullandım,kısacası bu süt reçeliyle çok çeşitler yapılabiliyor.Kahvaltıda ekmeğe sürüp yemek de çok güzel,dondurmalarda kullanmak da güzel.Karamel tadı ve rengiyle ye beni diyor.
Malzemeler
1 litre süt(5su bardağı ediyor)
1 su bardağı toz şeker
1 silme çay kaşığı karbonat( tam dolu olmasın)
Yapılışı
Sütü biraz derin bir tencereye koyup kaynatın.Sütümüz kaynayınca bir çay kaşığı silme karbonatı ekleyin bu sırada süt taşar gibi olacaktır derin twncerede yaparsanız taşma olmaz.Bundan sonra kısık ateşte sütünüzü sık sık karıştırın dibinin tutmaması için açıkçası olması için bir saat kadar falan süre istiyor.Bu arada mutfakta başka işlerinizi yaparken arasıra dibi tutmasın diye karıştırırsanız sizin fazla vaktinizi almayacaktır.Karamel rengini alıp koyulaşmaya başlayınca alyını kapatın.Fazla koyulaştırmayın zaten bekledikçe kendiliğinden kıvam alıyor.Kavanoza koyup buzdolabınızda bir ay kadar saklayBilirsiniz.

2015/01/img_0773.jpg

2015/01/img_0775.jpg

