Acele Bulgur Pilavı ve Sebzeli Et

Bugün akşam yemeğini yapmak için biraz geciktim.En kolay bulgur pilavı ve et pişer diye düşündüm ve yarım saatin içinde pişirdim.Allaha şükür bunlar pişerken bir yandan da ocağa süt reçeli koydum elim çok alıştı yapıp sevdiklerime hediye ediyorum.Dondurucuda çabuk pişen biraz etiniz olursa işiniz kolaylaşıyor ben mikrodalga kullanmadığım için etin üzerine biraz su döküp eritiyorum,suyunu çekince de sebzeleri ve yağını ekliyorum.
Malzemeler
1 kase pilavlık bulgur
2 yemek kaşığı tereyağı
Varsa 1 bardak et suyu ,1 bardak su
Et suyu yoksa 2 bardak sıcak su
300 gr kuşbaşı et
1 kuru soğan
1 tane domates
1 kırmızı biber
Yanında garnitür olarak 3 orta boy patates
Yapılışı
Bulgurumuzu tereyağında kavuralım ve üzerine sıcak suyumuzu ekleyelim,tuzunu ayarlayıp,suyunu çekinceye dek pişirelim.Bulgurun pişme süresi cinsine göre değişebilir buna göre suyunu kendiniz de ayarlayabilirsiniz.Bu arada kuşbaşı etlerimizi bir tencerede suyunu çekinceye dek kavuralım yağını ve sebzeleri ilave edip pişirin.Kuzu eti olursa çabuk pişiyor değilse üzerine sıcak su ekleyip pişirebilirsiniz.Ben yanında garnitür olsun diye tavada az tereyağıyla küp doğranmış baharatlı patates soteledim.
Patatesleri küp küp doğradım ve teflon döküm tavada çok az yağla kapağı kapatıp ara sıra sallayarak baharatla pişirdim.Etin yanına çok yakıştı.

2015/01/img_0780.jpg

