Değişik Şekilli Poğaça Tarifi

Poğaçayı çok seviyorum ama kilodan korktuğumuz için fazla yapmıyorum.Geçen gün Pinterestte değişik poğaça şekillerini görünce yapıp paylaşmak istedim.İtiraf edeyim çok güzel oldular tadı da görüntüsü de dayanamayıp yedim.Şekli ve tadı güzel siz de özel günlerinizde veya çocuklarınıza yapın bence.
Malzemeler
4 su bardağı un(kıvama göre biraz daha ekleyebilirsiniz)
1 su bardağı ılık süt
1 yumurta ( akı hamura sarısı poğaçanın dışına)
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı silme toz şeker
Yarım çay bardağı zeytinyağı
50 gr tereyağı( ben evdeki süt kaymağımdan bir küçük kase kullandım)
Tereyağı kullanmak istemezseniz Teremyağ Gurme Kaymaklıyla da güzel sonuç alınıyor.
1 paket instant maya
İçi için
Beyaz peynir veya çubuk peynir( ben karışık kullandım)
Ayrıca bazı gül şekilli poğaçaları da içine frambuaz teçeli koyarak yaptım ,onlar da tatlı gibi oldu.
Yapılışı
Derin bir yoğurma kabına ılık süt,tuz ,şeker ve yumurta akını koyalım.Yağ,un ve mayayı da ekleyerek hamuru yoğurup,toparlayalım.Yoğurulan hamuru mayası gelinceye dek bir saat kadar bekletelim.Elimize cevizden büyük bezeler alıp tezgahımızda elimizle yuvarlak hale getirelim ve bir bıçak yardımıyla hamuru dilimlere ayıralım.İsterseniz içine peynir veya başka bir iç koyabilirsiniz.Dilimlediğimi bezeyi kıvırarak şekildeki gibi rulo yapıp kendi etrafında da döndürebilir veya ay şeklinde yapabilirsiniz.Bir de gül şekli yapmak isterseniz ceviz büyüklüğünde bezeyi elimizle yuvarlak açalım tezgahın üstünde ortasını kesmeden dört yanından artı şekli verin ve ortaya doğru birbirinin etrafında buluşturun resimde görüldüğü gibi.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı sürüp 180 dereceli ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncay kadar pişirin.

IMG_0985

IMG_0988

IMG_0981

IMG_0992

