Kolay bakla yemeği

Bakla benim gözümde en şifalı sebzelerden biridir.Son zamanlarda çağımızın hastalığı olan Alzheimerıda önlediği ve parkinsona da iyi geldiği ispatlanmış.Akdeniz de belki de bu eskiden beri biliniyordu.Çünkü bu yörede baklanın taze yapraklarından bile karışık ot böreği yapılıyor.Ben de saç böreği yaptığım zaman çeşitli otların içine bakla yaprağı da karıştırıyorum.Isırgan,kıvşırık,gelincik otu,bakla yaprağı ve yöresel zeytinyağı ve çökelek lezzeti ve şifayı siz düşünün.Bu güzel yeşillikleri öğrenip uygulama şansı bulduğum için mutluyum.Şimdi Akdeniz de tam güzel yeşilliklerin çıktığı zaman organik ve lezzetli.Duyduğum ve bildiğim kadarıyla bazı parkinson hastaları evlerinde saksıda bakla yetiştirip bunun yapraklarından faydalanıyorlar.Çünkü baklanın el titremelerine iyi geldiği biliniyor.Belki bu bilgiden siz de faydalanabilirsiniz.
Malzemeler
1 kg bakla
2 tane kuru soğan
1 tatlı kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı un
2 tane doğranmış domates ( yoksa domates salçası da olur)
4 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz( damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)
Yarım demet dereotu
Yapılışı
Baklalar iyice yıkanıp kılçıkları temizlenip,küçük doğranır.Üzerine dereotu dışında ki diğer malzemeler ince kıyılıp katılır ve biraz su eklenerek pişirilir.Ben düdüklüde pişiriyorum siz tencerede de pişirebilirsiniz.Pişen bakla yemeğimizin üstüne dereotu serperek ve ev yapımı sarımsaklı yoğurtla tüketebilirsiniz.

IMG_0942

IMG_0948

IMG_0946

