Fırında Soslu Tavuk

İnstagramda çok güzel tariflere rastlıyorum.İstanbul da güzel bir otelin chefi olan Uzun Şef çok güzel tarifler veriyor.Sağolsun bana da bu güzel tereyağ soslu tavuğun tarifini verdi.Ben de hemen denedim sizlerle paylaşıyorum.Yapımı çok kolay 5 dakikada hazırlanıp 45 dakika da pişiyor şefin deyimi ve tecrübelerimle.

Malzemeler

1 bütün tavuk

125 gr tereyağı

50 gr zeytinyağı( ben bir yemek kaşığı koydum)

Yarım demet maydanoz ( normal kıyılmış)

Tuz ve karabiber

Yapılışı

Döküm borcam şeklinde bir tavanız varsa onda pişirin çok güzel sonuç alıyorsunuz.Öncelikle tavuğumuzun tereyağ,maydanoz,zeytinyağı,tuz ve karabiberden oluşan sosunu hazırlayalım.Sonra tavuğu döküm tavaya alıp derisinin altına bu yaptığımız sosu sürelim bu arada derisini yırtmamaya özen gösterelim.Sosu tavuğun her yerine gelecek şekilde eşit yaymaya özen gösterelim.En sonunda tavuğu mutfak ipiyle uygun yerlerinden bağlayıp 180 dereceye ısıtılmış fırına döküm tavayla birlikte sürelim.45 dakikada pişiyor ama siz nar gibi kızarıncaya dek 1 saatde pişirebilirsiniz.Fırından çıkınca altına biriken sosu 5 dakika kadar ateşin üstünde çektirin.Üzerini isterseniz soğuk tereyağıyla  yağlayın.Dışı çıtır içi yumuşacık ve mis kokulu bir tavuk oluyor.Davetlerinizde baş yemek olup yanında pilavla ikram edebilirsiniz.

