Kolay Yapılan İçli Köfte

Yıllar önce televizyonda Adanalı bir hanım içli köfteyi açamayanlara salatalık kullanarak açmalarını söylemişti.Ben de o günden beri içli köfte yaptığımda hamuru oymak için salatalık kullanıyorum.Bu vereceğim tarifle köfteyi tam tutturursunuz inşaallah.Haşlarken suyuna bir çay kaşığı limon tuzu koyun,köfteleriniz hiç açılmayacaktır.Bu tüyoyu da kardeşim Gül ‘den öğrendim.

Malzemeler

2 su bardağı köftelik ince bulgur( küçük çekilmiş bir çeşit yarma da çok güzel oluyor bulursanız)

3 yemek kaşığı irmik yarım bardak suda 2 saat kadar ıslatın

1 çay kaşığı tuz  

1 yemek kaşığı un

2 yumurta akı

1 tatlı kaşığı biber salçası

İçi için 

300 gr kıyma 

2 tane kuru soğan

4 yemek kaşığı ceviz içi

Tuz, karabiber,kırmızı biber( damak tadınıza göre)

2 yemek kaşığı tereyağı

Üstünün sosu için

 Tereyağı ve kırmızı biber dökebilirsiniz,ya da zeytinyağı,pulbiber,ince kıyılmış sarımsak ve nar ekşisi ile de  bir sos hazırlayabilirsiniz.

Yapılışı

Önce irmiği ıslatıp bekletelim,sonra hamuru için diğer malzemeleri katıp iyice yoğuralım.İsterseniz mutfak robotunda da yoğurma işini yapabilirsiniz.Suyunu hamurun kıvamına göre ayarlayın.Bu arada kıymalı içi önceden hazırlayıp,buzdolabında soğutalım.İçimiz sıcak olursa içli köfte dağılır.Bir püf noktası da kıymayı katı yağda pişirelim.Tercihimiz tereyağı olursa daha iyi olur.Hazır olan içli köfte hamurumuzdan cevizden büyük parçalar alıp elimizde ince bir şekilde açıp ,kıymalı harçtan dolduralım ve kapatalım.Bu arada elimizi hafifçe suyla ıslatırsak daha kolay açarız.Ben hamuru açarken düzgün bir salatalıktan yardım alıyorum.Bir tencereye suyu koyup kaynatalım,içine bir çay kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı limon tuzu katalım.Kaynayan suya içli köfteleri yavaşça atıp pişirelim.Köfteler suyun yüzüne çıkınca pişmiş demektir.Üzerine ister sos yapalım,isterseniz de  köfteleri haşlamadan bol yağda kızartıp da yiyebilirsiniz.



