Çilekli ve Çikolatalı Cheese Kek

Merhaba,oğlum cheese keki çok seviyor ve ben ona bir türlü yapamıyordum.Dışarda yiyor ama ben ev yapımı olsun istiyorum.Kaç kere cheese kek yapmayı denedim ama itiraf edeyim tutturamamıştım.En sonunda sevgili Arda Türkmen’in tarifine rastlayıp denedim ve yapmayı başardım.Artık ben de cheese kek yapmayı öğrendim.Arda’nın tarifleri sağolsun.Aynı tarifi uyguladım ama içine katılan süt kremasını kendim yaptım.Organik köy sütü kullandığım için sütün yüzüne biriken kaymakları ayırıp bunları pasta ve hamur işlerinde değerlendiriyorum.Kaymaktan yapılan kremada aynı hazır paketteki süt kremalarına benziyor.Bence bu güzel tarifi deneyin siz de yapabilirsiniz.

Malzemeler

 Tabanı için 40 adet kakaolu,kremalı bisküvi(oreo veya negro,ben etinin kakaolu bisküvisinden yaptım)

100 gr tereyağı 

1 avuç fındık

İç dolgusu için malzemeler

600 gr labne peyniri

300 gr krema

1,5 su bardağı şeker( ben bir bardak kullandım)

4 yumurta

1 paket vanilya

3 çorba kaşığı un

4 çorba kaşığı kakao

Üstü için malzemeler

Yarım paket krema

150 gr bitter çikolata (ben beyaz guvertür çikolata kullandım)

1 yemek kaşığı tereyağı

Süslemek için malzemeler

Arda Türkmen oreo bisküvisi ve frambuazla süslemiş ama ben çilek ve çilek sosu kullandım.

Yapılışı

Kakaolu bisküvi,tereyağı ve fındığı rondodan kum gibi oluncaya kadar geçirin.İsterseniz fındığı biraz ağza gelecek şekilde iri çekebilirsiniz.Bir kelepçeli kalıba yağlı kağıt serin ve tabanı bisküviyle bastırarak döşeyin.

İç dolgu için

Yumurta ve şekeri köpük kıvamına gelinceye kadar çırpın.

İçine labneyi ekleyin ve pürüzsüz bir kıvam alıncaya dek çırpmaya devam edin.

Sonra diğer iç dolgu malzemelerini de ekleyin ve hepsi birbirine karışınca,bunu 

tabanın üzerine dökün.160 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin.Ben çatlamaması için altta bir tepsiye biraz su koydum.



Cheese kekin pişmesi bir saat sürüyor.Pişince fırından alın ve çatlamaması için kalıbın kenarlarını kekten bir bıçak yardımıyla ayırın.Bir saat kekin soğumasını bekleyin.Kesinlikle soğumadan bir işlem yapmayın.Kekiniz fırından çıkınca puding kıvamı gibi oluyor ama soğudukça katılaşıp kremamsı ağızda eriyen bir tat oluyor.Benim gibi acele ederseniz cheese kekiniz çatlayabilir.

Sosu için

Kremayı bir sos tavasında ısıtın ve içine çikolatayla tereyağını ekleyip eritinceye dek karıştırın.Bu arada ocağın altını kapatın.Bir kenarda iyice soğutun.

Benim gibi çilek soslu yapmak isterseniz bir kase çileği 1 yemek kaşığı nişasta, 4 yemek kaşığı şeker ve az bir suyla blendırdan geçirip,sosu pişirip soğutun.

Süsleme için

Cheese kekimiz tamamen soğuyunca üzerine çikolatalı karışımı dökün ve bisküvi ve frambuazla süsleyin.Ben beyaz çikolatalı ganaj döktüm,onun üzerine de çilek sosu yaptım.Kesinlikle cheese kekinizi buzdolabında soğutup dinlendirin.Ertesi günü veya en az dört saat sonra ikram edebilirsiniz.Soğuyunca kalıptan ayırın.

