Baklava Yufkasından El Açması Tadında Çıtır Börek

Bu böreği yapmadan önce bu kadar güzel olacağını tahmin etmiyordum.Buzdolabında ne zamandır bir şeyler yapmamı bekleyen baklava yufkasından el yapımı kol böreği tadında nefis börekler çıktı.İçine katılan un ve zeytinyağı,su karışımı ayrı bir tat veriyor.Siz benim gibi yapmak için çok beklemeyin istediğiniz iç malzemesiyle hemen yapın derim.

Malzemeler

1 paket baklava yufkası

1 su bardağı zeytinyağı( ayçiçekte olabilir)

1 su bardağı un

1 su bardağı su

İstediğiniz bir börek içi malzemesi(peynir,kıyma,patates gibi)

Yapılışı

1su bardağı un,zeytinyağı ve su karışımını boza kıvamına getirelim.Yufkanın birini serip arasına bu karışımdan yayalım,üzerine bir kat daha yufka koyalım yine unlu karışımdan sürelim.Bu şekilde 3 veya 4 kat olacak şekilde devam edip,börek içini bir uçtan uzunlamasına koyalım ve kol böreği şeklinde rulo yapıp saralım.Tepsiye kıvırarak koyduğumuz böreklerin üzerine ben yoğurt kaymağı sürdüm,güzel kızardılar.İçine de soğanla ,kıymayı kavurup koydum.180 derece ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirelim.Eğer un,yağ ve sudan oluşan karışım az gelirse biraz daha hazırlayabilirsiniz. 

       

