Petito Kurabiyeler

İnstagramı takip edenler bilirler,bazen öyle güzel tariflere rastlıyorsunuz ki hangisini yapacağınızı şaşırıyorsunuz.Bu Petito kurabiyeler de ağızda dağılan lezzetiyle ve şaşırtan görünümüyle bunlardan biri.Çocuklarınıza yaparsanız yüzlerindeki mutluluğu görmek sizi sevindirecek çünkü çok güzeller.Ben de bu tarifi instagramda aski_seker adlı Belgin hanımdan öğrendim.Eğer denerseniz kurabiyeler fırından çıkınca sıcakken ellemeyin.Soğuyunca servis yapın.Bir de 12 ya da 15 dakika gibi piştikleri için fırının başından ayrılmayın.Kurabiyenin üzerindeki çikolatalar küçük paketlerdeki Eti Petito ayıcıklı veya Ülker Smart minik çikolatalardan.Hangisini isterseniz yapabilirsiniz.Ben denemek için iki çeşittende yaptım.İkisinden de iyi sonuç aldım özellikle Eti Petitoyu çok sevdim.

Malzemeler

125 gr tereyağı(yumuşak olsun)

1 yumurta

1 vanilya

1,5 su bardağı un

Yarım su bardağı nişasta

Yarım su bardağı pudra şekeri

Yarım çay kaşığı kabartma tozu,18 tane petito çikolata

Yapılışı

Un dışında bütün malzemeler karıştırılır ve un azar azar eklenir.Yoğrulan hamur üzeri örtülerek buzdolabında 20 dakika dinlendirilir.Dinlenen kurabiye hamuru merdane yardımıyla yarım santim kalınlığında açılır,tırtıklı patates kesicisiyle dikdörtgen şeklinde kesilir.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye konur ve Petito çikolatalar tam ortaya hafif bastırılarak yerleştirilir.180 derece fırında 12 veya 15 dakika pişirilir.Çikolatalar eriyip şekli bozulur diye endişe etmeyin,kesinlikle bozulmuyor.Soğuyunca servis yapın. 

       

