Kayısı soslu muhallebi

Bu aralar yine pek paylaşım yapamıyorum.Aslında her gün yemek yapıyorum ama bunları fotoğraflamak yeni yeni tarifler bulmak epey zormuş.Hamur işlerini yapmayı ve hele de yemeyi bir Konyalı olarak çok seviyorum.Her ne kadar yemeyim desem de insan dayanamayıp tadına bakıyor.Ben de bugünlerde hafif şeyler yapmaya çalışıyorum.Kayısı soslu muhallebide güzel lezzetlerden biri,taze kayısıların çıktığı bugünlerde çocuklar için iyi bir seçim.Bu muhallebinin üstünde sevdiğiniz başka meyveleri de sos olarak kullanabilirsiniz.

Malzemeler

1 litre süt

2 yemek kaşığı un,5 yemek kaşığı toz şeker

2 yemek kaşığı buğday nişastası

2 yemek kaşığı hindistan cevizi

1 yumurta sarısı

1 paket vanilya

Üstünün sosu için:

Yarım kg taze kayısı

1 yemek kaşığı nişasta

2 yemek kaşığı toz şeker

Yarım çay bardağı su(su ve şekeri damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)

Yapılışı

Soğuk sütün içine un,nişasta,yumurta sarısı,vanilya,hindistan cevizi,toz şeker ve  vanilya eklenip iyice ezilerek,çırpılır.Orta ateşte sürekli karıştırılarak koyulaşıncaya kadar pişirilir.Tabaklara paylaştırılır.Bu arada bir tencerede kayısılar,nişasta ve şeker blendırdan geçirilip az bir miktar su ile pelte yapılır.Muhallebilerin üzerine eklenir.Soğuk servis yapılır. 

   

